Списък с темите (групирани по раздели)
За подреден в "учебен вид" списък, цъкнете тук.
- Увод
- Термини и устройство на темите
- Състезания и тренировъчни системи
- Тренировки
- Първа тренировъчна сесия (тривиални задачи)
- Втора тренировъчна сесия (лесни задачи)
- Трета тренировъчна сесия (основни задачи)
- Четвърта тренировъчна сесия (по-сложни основни задачи)
- Пета тренировъчна сесия (сложни и много сложни задачи)
- Техники и алгоритми
- Основни
- Търсене и итерация (Search and Iteration)
- Разделяй и владей (Divide-and-Conquer)
- Двоично търсене (Binary Search)
- Рекурсия (Recursion)
- Търсене с връщане (Backtrack)
- Графи
- Графи и представяне на графи (Graphs)
- Търсене в ширина (Breadth-First-Search, BFS)
- Търсене в дълбочина (Depth-First-Search, DFS)
- Най-къс път в граф (Floyd-Warshall, Bellman-Ford)
- Алгоритъм на Дейкстра (Dijkstra)
- Топологично сортиране (Topological Sorting)
- Минимално покриващо дърво (Prim, Kruskal)
- Разширяване на графа (Graph Expansion)
- Стабилни двойкосъчетания (Stable Marriages)
- Максимални потоци (Maximum Flows)
- Силно-свързани компоненти (Strongly-Connected Components, SCC)
- Артикулационни точки (Articulation Points)
- Най-близък общ родител (Least Common Ancestor, LCA)
- Ойлерови пътища и цикли (Eulerian Paths and Circuits)
- Удовлетворяване на булеви изрази (2-SAT, 3-SAT)
- Минимални по цена потоци (Min-Cost Max-Flows, MCMF)
- Унгарски алгоритъм (Hungarian Algorithm, Kuhn-Munkres)
- Съчетания в приозволен граф (General Matching)
- Известни задачи в графи
- Стрингове
- Хеширане (Hashing)
- Алгоритъм на Кнут-Морис-Прат (Knuth-Morris-Pratt, KMP)
- Алгоритъм на Рабин-Карп (Rabin-Karp)
- Алгоритъм на Ахо-Корасик (Aho-Corasick)
- Други
- Сортиране (Sorting)
- Бързи сортирания (Fast Sorting Algorithms)
- Троично търсене (Ternary Search)
- Алчни стратегии (Greedy)
- Динамично оптимиране, част I (Dynamic Programming, DP)
- Трикове в динамичното оптимиране (DP Tips and Tricks)
- Динамично оптимиране, част II (Dynamic Programming, DP)
- Динамично оптимиране, част III (Dynamic Programming, DP)
- Срещане в средата (Meet-in-the-Middle)
- Игри (Game Theory: Min-Max, Nim, SG)
- Плъзгащ се прозорец (Sliding Window)
- Метод на метлата (Sweep Line)
- Компресиране на координатите
- Крайни разлики (Newton Forward Difference)
- Изчисляване на рекурентна зависимост
- Намиране на полином по няколко негови члена
- Математика
- Модулна аритметика (Modular Arithmetic)
- Бързо степенуване (Fast Exponentiation)
- Комбинаторика (Combinatorics)
- Вероятности (Probability)
- Пермутации (Permutations)
- Най-голям общ делител (Greatest Common Divisor, GCD)
- Най-малко общо кратно (Least Common Multiple, LCM)
- Разширен алгоритъм на Евклид (Extended GCD)
- Псевдо-случайни числа (Random Numbers)
- Произволно разбъркване (Random Shuffle)
- Проверка и намиране на прости числа (Prime Numbers)
- Факторизация (Factorization)
- Умножение на матрици (Matrix Multiplication)
- Дълги числа (Long Numbers)
- Бързо умножение на дълги числа (Fast Multiplication)
- Геометрия
- Ориентирано лице (Shoelace Formula)
- Площ на полигон (Polygon Area)
- Пресичане на отсечки (Line Segment Intersection)
- Изпъкнала обвивка (Convex Hull)
- Най-далечна двойка точки (Furthest Points)
- Най-близка двойка точки (Closest Points)
- NP-Задачи
- NP-Задачи
- A*
- Генетични алгоритми (Genetic Algorithms)
- Метод на търсещия лъч (Beam Search)
- Постепенно задълбаване (Iterative Deepening)
- Монте Карло метод (Monte Carlo)
- Клъстеризация (Clustering)
- Структури данни (Data Structures)
- Основни
- Често ползвани
- Стек (Stack)
- Опашка (Queue)
- Списък (List)
- Двустранна Опашка (Deque)
- Префиксен масив (Prefix Array)
- Двоично дърво за търсене (Binary Search Tree)
- Динамични опашки
- По-сложни
- Несвързани множества (Disjoint-Set)
- Приоритетна опашка (Heap, Priority-Queue)
- Хештаблица (Hash Table)
- Индексно дърво (Index Tree)
- Сегментно дърво (Segment Tree)
- Префиксно дърво (Trie)
- Минимум в интервал (Range Minimum Query, RMQ)
- Интервално дърво (Interval Tree)
- AVL-дърво (AVL Binary Tree)
- Червено-черно двоично дърво (Red-black Binary Tree)
- Квадратична опашка (Tiered Vector)
- Суфиксен масив (Suffix Array)
- Суфиксно дърво (Suffix Tree)
- Splay Tree
- K-D Дърво (K-D Tree)
- BSP Дърво (BSP Tree)
- Други
- Езици и среди за програмиране
- ТопКодер (TopCoder)
- Класове и темплейти (Classes and Templates)
- Прекалкулация (Precalculation)
- Конвенции за стил на кода (Coding Conventions)
- Памет и системен стек (Memory and Program Stack)
- Измерване на време в програма
- Четене и писане от файлове или конзолата
- Хемингово тегло и побитови операции (Popcount, Bitwise Operations)
- Числа с плаваща запетая (Floating-Point Numbers)
- Стандартна библиотека, част I (STL)
- Стандартна библиотека, част II (Standard Library)
- Сложност на алгоритми (Complexity, Big-O)
За да предложите корекция, селектирайте думата или текста, който искате да бъде променен,
натиснете Enter и изпратете Вашето предложение.
натиснете Enter и изпратете Вашето предложение.
Страницата е посетена 13852 пъти.