Предстоящи състезания:
7. Август, Понеделник :: CodeForces #891 (Div3), от 17:30 часа13. Август, Неделя :: AtCoder Grand Contest 64, от 15:00 часа
19. Август, Събота :: AtCoder Beginner Contest 314, от 15:00 часа
26. Август, Събота :: AtCoder Beginner Contest 315, от 15:00 часа
30. Август, Неделя :: Международна Олимпиада по Информатика, 2023: Ден I, от 11:00 часа
30. Август, Неделя :: CodeChef Starters #100, от 17:30 часа
Сайт за алгоритми, състезателна информатика и програмиране.
Новини
Предколедно състезание на informatika.bg!
Публикувано на 4. Декември, 2023г.
Здравейте, хора! След няколко месеца "радиомълчание" от моя страна (неъпдейтване на състезанията, неоправяне на
неща по системата, и генерално неотговаряне на хора) в следствие на едно малко сладко бебе, което се появи в
живота ми, най-накрая намерих малко време да позакърпя основните проблеми след огромния рефакторинг (като очаквам да
успея да вкарам и някакви отдавна планирани подобрения в близките месеци - като например анализи на задачите и търсене).
През това време реших да дам и една NP-пълна задачка, с която да се поборите предколедно! Предвидил съм и примамливи награди =)
За решаване на задачата ще имате малко повече от две седмици - началото ще бъде на 9. Декември, събота, от 10:00 часа, а краят ще бъде 22:00 на 23. Декември. Победителите ще бъдат обявени до три дни след края на състезанието, а наградите ще бъдат изпратени през Януари.
Моля да участвате спортсменски - да не пробвате да лъжете системата, както и да не споделяте решения и/или идеи за решения помежду си. Запазвам си правото да дисквалифицирам хора (или те да не получат награди) ако установя, че не са работили сами или са "cheat"-вали по друг начин.
Update 1: Задачата е достъпна на адрес: https://action.informatika.bg/games/reconstruct.
Update 2: Финалното класиране е готово!
Победител е Енчо Мишинев от Ямбол, който печели голямата награда. С много близък резултат на второ място е Мартин Копчев от Габрово. Относително далеч от първите двама (за стандартите на тази задача), но пък много близо един до друг са третото и четвъртото място - съответно Емил Инджев и Виктор Кожухаров. Последната награда беше грабната от Александър Александров.
През това време реших да дам и една NP-пълна задачка, с която да се поборите предколедно! Предвидил съм и примамливи награди =)
- Първо място: Playstation 5 - Standard Edition
- Второ място: Sony WH-1000XM4
- Трето място: Paladim Wall Clock KLETKA
- Четвърто място: SanDisk Extreme Portable SSD
- Пето място: 720°DGREE Stainless Steel Drinking Bottle
За решаване на задачата ще имате малко повече от две седмици - началото ще бъде на 9. Декември, събота, от 10:00 часа, а краят ще бъде 22:00 на 23. Декември. Победителите ще бъдат обявени до три дни след края на състезанието, а наградите ще бъдат изпратени през Януари.
Моля да участвате спортсменски - да не пробвате да лъжете системата, както и да не споделяте решения и/или идеи за решения помежду си. Запазвам си правото да дисквалифицирам хора (или те да не получат награди) ако установя, че не са работили сами или са "cheat"-вали по друг начин.
Update 1: Задачата е достъпна на адрес: https://action.informatika.bg/games/reconstruct.
Update 2: Финалното класиране е готово!
Победител е Енчо Мишинев от Ямбол, който печели голямата награда. С много близък резултат на второ място е Мартин Копчев от Габрово. Относително далеч от първите двама (за стандартите на тази задача), но пък много близо един до друг са третото и четвъртото място - съответно Емил Инджев и Виктор Кожухаров. Последната награда беше грабната от Александър Александров.
Farewell Google & TopCoder Open
Публикувано на 31. Март, 2023г.
Няколко тъжни новини за състезателната информатика бяха съобщени през миналия месец.
Първо беше новината от Google,
че прекратяват провеждането на всичките си състезания по програмиране (Google Code Jam, Google HashCode, Google
KickStart), като ще имат едно последно "прощално" състезание на 15-ти Април.
Малко след това TopCoder обявиха, че също прекратяват тяхното ежегодно състезание TopCoder Open. На теория трябва да има виртуално "прощално" TCO, но за сега няма информация за него. За съжаление няма и други мачове, обявени за сега (дори стандартните SRM-и и Marathon Matches).
Всичко е фира.
Малко след това TopCoder обявиха, че също прекратяват тяхното ежегодно състезание TopCoder Open. На теория трябва да има виртуално "прощално" TCO, но за сега няма информация за него. За съжаление няма и други мачове, обявени за сега (дори стандартните SRM-и и Marathon Matches).
Всичко е фира.
CodeIt 2022-2023
Публикувано на 18. Октомври, 2022г.
Съвсем скоро започва новият сезон на най-голямото частно състезание по програмиране в България -
CodeIT, организирано от Мусала Софт и с подкрепата на много
различни спонсори. Състезанието се състои от 6 задочни кръга и един присъствен финален кръг, като се провежда
под патронажа на Президента на Република България.
Както всяка година, три от задочните кръгове са от тип "маратон" (NP-пълни задачи, за които състезателите трябва да измислят приблизително решение, като имат няколко седмици за това) и три са от тип "спринт" (кратко състезание, обикновено межди 3 и 5 часа, в което състезателите трябва да решат около 5 решими полиномиално задачи). На базата на показаните резултати през годината се избират 12 финалиста, които се борят за големи награди на финалния кръг.
Първият кръг започва на 22-ри Октомври и ще бъде от тип "маратон" - ще имате време до 13-ти Ноември да напишете възможно най-добро решение на задача без "перфектно" решение. Не пропускайте възможността да се включите!
Както всяка година, три от задочните кръгове са от тип "маратон" (NP-пълни задачи, за които състезателите трябва да измислят приблизително решение, като имат няколко седмици за това) и три са от тип "спринт" (кратко състезание, обикновено межди 3 и 5 часа, в което състезателите трябва да решат около 5 решими полиномиално задачи). На базата на показаните резултати през годината се избират 12 финалиста, които се борят за големи награди на финалния кръг.
Първият кръг започва на 22-ри Октомври и ще бъде от тип "маратон" - ще имате време до 13-ти Ноември да напишете възможно най-добро решение на задача без "перфектно" решение. Не пропускайте възможността да се включите!
Facebook HackerCup 2022
Публикувано на 20. Юли, 2022г.
Ох, сложно е да мисля текст в момента. You know the drill. Състезание, Facebook (вече Meta), а-у.
Адресът е Meta HackerCup.
Започва в края на Август. Както всяка година, ще има тридневен квалификационен кръг, който почти всеки би трябвало да може
да мине; след това 24-часов "отсяващ" първи кръг, и накрая втори и трети кръг (всеки по 3 часа) с по-сложни задачи.
Състезанията ще се проведат на следните дати:
За да участвате единствено трябва да се регистрирате (е, и да имате Facebook профил, разбира се).
Състезанията ще се проведат на следните дати:
- Qualification Round: 26. Август (72 часа)
- Online Round 1: 10. Септември (24 часа)
- Online Round 2: 24. Септември (3 часа)
- Online Round 3: 8. Октомври (3 часа)
За да участвате единствено трябва да се регистрирате (е, и да имате Facebook профил, разбира се).
CodeIT 2021-2022: Финал
Публикувано на 22. Юни, 2022г.
Завърши финалният кръг на най-голямото частно състезание по програмиране в България - CodeIT.
В него участваха 12-те най-добре представили се състезатели през годината (от Спринт, Маратон, и смесено класиране), а както и 5 от младежите,
които са се представили добре. Много позитивно е, че тази година до финала стигнаха и няколко момичета, като едно от тях успя да влезе и в
челната тройка!
В генералното класиране на първо място застана Мартин Копчев от Габрово - част от националния ни отбор по информатика и сребърен медалист от международната олимпиада по информатика. На второ място се нареди друг национал от предходните две години - Андон Тодоров от София. На трето място пък застана Деница Янкова от Шумен.
Състезанието се проведе под патронажа на Президента на Република България - Румен Радев. Състезателите получиха немалко награди от множеството спонсори, а също така имаха възможност да се срещнат и с най-успешния български състезател на IOI: Христо Венев.
В генералното класиране на първо място застана Мартин Копчев от Габрово - част от националния ни отбор по информатика и сребърен медалист от международната олимпиада по информатика. На второ място се нареди друг национал от предходните две години - Андон Тодоров от София. На трето място пък застана Деница Янкова от Шумен.
Състезанието се проведе под патронажа на Президента на Република България - Румен Радев. Състезателите получиха немалко награди от множеството спонсори, а също така имаха възможност да се срещнат и с най-успешния български състезател на IOI: Христо Венев.
Национална Студентска Олимпиада 2022г.
Публикувано на 27. Март, 2022г.
През май Русенски университет "Ангел Кънчев" ще бъде домакин на XXXIV Републиканска студентска олимпиада по програмиране.
Турнирът има отборен характер, а текущото издание ще бъде отворено за участие както за ученици, така и за професионалисти.
Ето и подробностите:
За РЕГИСТРАЦИЯ се обръщайте към доц. Пламенка Христова на 088 631 3693 и phristova@uni-ruse.bg. Актуална информация и новини може да откриете на портала на събитието: https://bcpc.eu/XXXIV/. История на състезанието и примерни задачи за тренировка можете да откриете на https://bcpc.eu.
UPDATE: Честито на отборите на Софийски Университет "Св. Климент Охридски" за безапелационната победа в официалното състезание, и най-вече на отбор Prostack Overflow в състав Иван Ганев, Петър Ангелов и Виктор Терзиев за първото място на състезанието! Браво и на отбор KEEK в състав Енчо Мишинев, Емил Инджев и Климентина Савова за първото място от онлайн участниците, постигайки и най-висок резултат в състезанието (с 10 задачи).
Ето и подробностите:
- Кога? 14 май, 2022 г., 9:00 - 14:00 ч.
- Къде? Студентските отбори ще се състезават присъствено в Русе, а учениците и професионалистите - онлайн.
- Всеки отбор се състои от 3-ма състезатели.
- Официални езици за програмиране на състезанието: Java и С/С++.
За РЕГИСТРАЦИЯ се обръщайте към доц. Пламенка Христова на 088 631 3693 и phristova@uni-ruse.bg. Актуална информация и новини може да откриете на портала на събитието: https://bcpc.eu/XXXIV/. История на състезанието и примерни задачи за тренировка можете да откриете на https://bcpc.eu.
UPDATE: Честито на отборите на Софийски Университет "Св. Климент Охридски" за безапелационната победа в официалното състезание, и най-вече на отбор Prostack Overflow в състав Иван Ганев, Петър Ангелов и Виктор Терзиев за първото място на състезанието! Браво и на отбор KEEK в състав Енчо Мишинев, Емил Инджев и Климентина Савова за първото място от онлайн участниците, постигайки и най-висок резултат в състезанието (с 10 задачи).
Google CodeJam 2022
Публикувано на 6. Март, 2022г.
От няколко дни тече регистрацията за най-голямото алгоритмично състезание в световен мащаб
Google CodeJam.
В него редовно взимат участие десетки хиляди състезатели от цял свят, като задачите често
са нестандартни или поне забавни в първите кръгове, и доста сложни в тези по-нататък.
Първият кръг (квалификационен) ще протече в рамките на 27 часа и ще започне в 2:00 на 2. Април. Следват няколко "първи" кръга, всеки от който би ви класирал нататък през остатъка от Април. Втори кръг е през месец Май; трети кръг е Юни; а финалът ще е през Август.
Най-вероятно и тази година всички кръгове ще са онлайн (преди пандемията традиционно финалът на състезанието беше в някой от офисите на Google).
Първият кръг (квалификационен) ще протече в рамките на 27 часа и ще започне в 2:00 на 2. Април. Следват няколко "първи" кръга, всеки от който би ви класирал нататък през остатъка от Април. Втори кръг е през месец Май; трети кръг е Юни; а финалът ще е през Август.
Най-вероятно и тази година всички кръгове ще са онлайн (преди пандемията традиционно финалът на състезанието беше в някой от офисите на Google).
Google HashCode 2022
Публикувано на 3. Януари, 2022г.
След няколко дена отваря регистрацията за едно от най-забавните състезания на Google:
HashCode.
В него имате между 3 и 5 часа да напишете решение на "маратонска" задача - такава, която няма полиномиално решение, а обикновено е оптимизационен проблем. Например, как да минат колите на Google StreetView, така че да покрият всички улици с минимални разходи за бензин; или пък как да летят WiFi балони, така че дадена територия да има интернет.
Състезанието набра много популярност през последните няколко години; ако до преди 4-5 години не беше особено трудно да се класирате на финала, сега вече това изобщо не е тривиално (но все още не е ненаправимо, тъй като се класират близо 40 отбора -- а тази година, потенциално повече).
Регистрацията започва на 6. Януари, а самият квалификационен кръг ще е месец и половина по-късно: на 24. Февруари. Финалът пък ще е чак в края на Април и е доста вероятно да е онлайн (докато предни години беше присъствен, в някой от офисите на Google).
В него имате между 3 и 5 часа да напишете решение на "маратонска" задача - такава, която няма полиномиално решение, а обикновено е оптимизационен проблем. Например, как да минат колите на Google StreetView, така че да покрият всички улици с минимални разходи за бензин; или пък как да летят WiFi балони, така че дадена територия да има интернет.
Състезанието набра много популярност през последните няколко години; ако до преди 4-5 години не беше особено трудно да се класирате на финала, сега вече това изобщо не е тривиално (но все още не е ненаправимо, тъй като се класират близо 40 отбора -- а тази година, потенциално повече).
Регистрацията започва на 6. Януари, а самият квалификационен кръг ще е месец и половина по-късно: на 24. Февруари. Финалът пък ще е чак в края на Април и е доста вероятно да е онлайн (докато предни години беше присъствен, в някой от офисите на Google).
CodeIt 2021-2022
Публикувано на 24. Октомври, 2021г.
Започна най-голямото частно състезание по програмиране в България - CodeIT,
организирано от Мусала Софт и с подкрепата на много различни спонсори. Състезанието се провежда ежегодно и се състои
от 6 задочни кръга и един присъствен (потенциално, все пак Ковид...) финален кръг, под патронажа на Президента на
Република България.
Както всяка година, три от задочните кръгове са от тип "маратон" (NP-пълни задачи, за които състезателите трябва да измислят приблизително решение, като имат няколко седмици за това) и три са от тип "спринт" (кратко състезание, обикновено межди 3 и 5 часа, в което състезателите трябва да решат около 5 решими полиномиално задачи). На базата на показаните резултати през годината се избират 12 финалиста, които се борят за големи награди на финалния кръг.
Първият кръг вече започна, като ще продължи до 14-ти ноември. Не пропускайте възможността да се включите!
Както всяка година, три от задочните кръгове са от тип "маратон" (NP-пълни задачи, за които състезателите трябва да измислят приблизително решение, като имат няколко седмици за това) и три са от тип "спринт" (кратко състезание, обикновено межди 3 и 5 часа, в което състезателите трябва да решат около 5 решими полиномиално задачи). На базата на показаните резултати през годината се избират 12 финалиста, които се борят за големи награди на финалния кръг.
Първият кръг вече започна, като ще продължи до 14-ти ноември. Не пропускайте възможността да се включите!
Facebook HackerCup 2021
Публикувано на 15. Август, 2021г.
Тази година ежегодното състезане по програмиране на Facebook -
Facebook HackerCup - започва
в края на Август. Както всяка година, ще има тридневен квалификационен кръг, който почти всеки би трябвало да може
да мине; след това 24-часов "отсяващ" първи кръг, и накрая втори и трети кръг (всеки по 3 часа) с по-сложни задачи.
Състезанията ще се проведат на следните дати:
За да участвате единствено трябва да се регистрирате (е, и да имате Facebook профил, разбира се).
Състезанията ще се проведат на следните дати:
- Qualification Round: 27. Август (72 часа)
- Online Round 1: 11. Септември (24 часа)
- Online Round 2: 25. Септември (3 часа)
- Online Round 3: 9. Октомври (3 часа)
За да участвате единствено трябва да се регистрирате (е, и да имате Facebook профил, разбира се).
Google Competitions 2021
Публикувано на 10. Януари, 2021г.
Започна регистрацията за ежегодните състезания на Google:
(Добре де, регистрацията за CodeJam ще отвори скоро - през февруари, но не ми се пишеха две новини.)
Докато първото състезание е "Маратонско", тоест има по една задача, която не е решима полиномиално и трябва да направите възможно най-добро приближение, то второто е изцяло алгоритмично - задачите могат да бъдат решени перфектно с полиномиална сложност.
И двете са забавни, а и са състезанията, в които участват най-много хора всяка година, така че give them a try ако никога до сега не сте :)!
Докато първото състезание е "Маратонско", тоест има по една задача, която не е решима полиномиално и трябва да направите възможно най-добро приближение, то второто е изцяло алгоритмично - задачите могат да бъдат решени перфектно с полиномиална сложност.
И двете са забавни, а и са състезанията, в които участват най-много хора всяка година, така че give them a try ако никога до сега не сте :)!
Facebook HackerCup 2020
Публикувано на 10. Юли, 2020г.
От фирмата Facebook обявиха тяхното алгоритмично състезание за 2020:
Facebook HackerCup.
Тази година то започва по-късно от обикновено, като ще се проведе в пет кръга:
Можете да се регистрирате ето тук.
- Qualification Round: 24. Юли от 20:00 часа, с продължителност 72 часа
- Round 1: 15. Август от 20:00 часа, с продължителност 24 часа
- Round 2: 29. Август от 20:00 часа, с продължителност 3 часа
- Round 3: 12. Септември от 20:00 часа, с продължителност 3 часа
- Final Round: 5. Декември от 16:30 часа, с продължителност 4 часа
Можете да се регистрирате ето тук.
Междууниверситетско Състезание на НБУ
Публикувано на 30. Март, 2020г.
Нов Български Университет оранизира пето
междууниверситетско състезание по програмиране на 4 април 2020 г. от 10:00 до 15:00 часа.
Състезанието ще се проведе дистанционно (състезателите от отборите са вкъщи) със системата HackerRank.
Адресът на самото състезание е: https://www.hackerrank.com/fifth-interuniversity-nbu-programming-contest.
Регистрацията на отборите и състезателите за участие е до 3 април с e-mail до nkkirov@gmail.com.
Ще се публикува класиране по университети и отборно класиране.
Ще бъдат изпратени грамоти на победителите и сертификати за участие за всички регистрирани отбори.
При регистрацията на отборите за участие в състезанието ръководителите на отбори изпращат съставите на отборите и имената на отборите, които трябва да започват с 2-4 главни букви за име на университет, долна черта и избрана от ръководителя наставка. Напр. NBU_1, SU_first, AUB_new_name и т.н. Задачите, решени от всеки състезател, ще се записват и на отбора му! Състезанието е отворено и за всички (студенти, ученици и др.) с индивидуално участие и без регистрация.
Забележка: За да могат да участват, състезателите трябва независимо да се регистрират и за самата система HackerRank, в случай, че се още нямат регистрация там.
Организатори:
Регистрацията на отборите и състезателите за участие е до 3 април с e-mail до nkkirov@gmail.com.
Ще се публикува класиране по университети и отборно класиране.
Ще бъдат изпратени грамоти на победителите и сертификати за участие за всички регистрирани отбори.
При регистрацията на отборите за участие в състезанието ръководителите на отбори изпращат съставите на отборите и имената на отборите, които трябва да започват с 2-4 главни букви за име на университет, долна черта и избрана от ръководителя наставка. Напр. NBU_1, SU_first, AUB_new_name и т.н. Задачите, решени от всеки състезател, ще се записват и на отбора му! Състезанието е отворено и за всички (студенти, ученици и др.) с индивидуално участие и без регистрация.
Забележка: За да могат да участват, състезателите трябва независимо да се регистрират и за самата система HackerRank, в случай, че се още нямат регистрация там.
Организатори:
- проф. Красимир Манев (kmanev<at>nbu.bg)
- доц. Николай Киров (nkirov<at>nbu.bg)
- доц. Петя Асенова
- гл. ас. Методи Трайков
TopCoder Open 2020
Публикувано на 30. Март, 2020г.
През Април започва тазгодишното издание на
TopCoder Open - едно от най-престижните
състезания по програмиране. Коронавирус, едно-друго промениха плановете на организаторите, като
предвидените регионали в 5 места по света най-вероятно няма да се проведат -- за момента поне
финалите се надяват да се състоят присъствено, но да видим...
Онлайн кръговете както винаги ще следват формата на стандартните Single Round Match-ове (SRM), като първият ще е една идея по-лесен (около Div 2), втори кръг е около Div 1, а трети и четвърти са по-сложни. Откъм график, той изглежда по следния начин:
Класирането се случва по следния начин:
Повече информация за състезанието можете да научите на официалната страница на състезанието.
Онлайн кръговете както винаги ще следват формата на стандартните Single Round Match-ове (SRM), като първият ще е една идея по-лесен (около Div 2), втори кръг е около Div 1, а трети и четвърти са по-сложни. Откъм график, той изглежда по следния начин:
- Round 1A, на 18. Април от 19:00 часа
- Round 1B, на 28. Април от 14:00 часа
- Round 2A, на 9. Юли от 14:00 часа
- Round 2B, на 18. Юли от 19:00 часа
- Round 3A, на 1. Август от 19:00 часа
- Round 3B, на 18. Август от 14:00 часа
- Round 4, на 5. Септември от 19:00 часа
Класирането се случва по следния начин:
- два първи кръга (Round 1A и 1B), от всеки от които се класират по 750 човека
- два втори кръга (Round 2A и 2B), от всеки от които се класират по 200 човека
- два трети кръга (Round 3A и 3B), от всеки от които се класират по 40 човека
- един четвърти кръг (Round 4), от който се класират на присъствения финал 11 човека
- един wildcard кръг (Online Wildcard), от който се класират на присъствения финал 2 човека
Повече информация за състезанието можете да научите на официалната страница на състезанието.
Google CodeJam 2020
Публикувано на 2. Март, 2020г.
Честита баба марта! По повод 3-ти март и освобождаването на България от османско владичество (добре де,
възможно е да не е заради това) започва регистрацията за най-голямото алгоритмично състезание в годината
Google CodeJam, като ще
продължи до 5-ти Април.
В състезанието всяка година взимат участие десетки хиляди програмисти от цял свят, а накрая Генади го печели. Google CodeJam протича в няколко онлайн кръга и кулминира с присъствени финали в някой от офисите на Google. Тази година финалът ще се проведе в офиса в Мюнхен (Октоберфееест! Дирндл! Шметерлинг!).
Обикновено състезанието включва интересни задачи с увеличаваща се сложност (най-лесните, разбира се, са по време на квалификационния кръг, а най-сложните - на финала). Тази година кръговете ще се проведат както следва:
Разбира се, предвидени са и награди! Тениски ще вземат 1000-те най-добре представили се участника от втори кръг (тоест тези, които се класират на трети), а за финалистите са предвидени парични награди.
В състезанието всяка година взимат участие десетки хиляди програмисти от цял свят, а накрая Генади го печели. Google CodeJam протича в няколко онлайн кръга и кулминира с присъствени финали в някой от офисите на Google. Тази година финалът ще се проведе в офиса в Мюнхен (Октоберфееест! Дирндл! Шметерлинг!).
Обикновено състезанието включва интересни задачи с увеличаваща се сложност (най-лесните, разбира се, са по време на квалификационния кръг, а най-сложните - на финала). Тази година кръговете ще се проведат както следва:
- 4. Април: Квалификационен кръг (започва в 2:00 сутринта, продължителност 27 часа)
- 11. Април: Кръг 1А (започва в 4:00 сутринта, продължителност 2:30 часа)
- 19. Април: Кръг 1B (започва в 19:00 вечерта, продължителност 2:30 часа)
- 2. Май: Кръг 1C (започва в 12:00 на обяд, продължителност 2:30 часа)
- 16. Май: Кръг 2 (започва в 17:00 вечерта, продължителност 2:30 часа)
- 6. Юни: Кръг 3 (започва в 17:00 вечерта, продължителност 2:30 часа)
- 7. Август: Финали (започват в 13:30 следобед, продължителност 4 часа)
Разбира се, предвидени са и награди! Тениски ще вземат 1000-те най-добре представили се участника от втори кръг (тоест тези, които се класират на трети), а за финалистите са предвидени парични награди.
Национална Олимпиада по Информатика
Публикувано на 29. Февруари, 2020г.
Между 13-ти и 15-ти Март в Хасково ще се проведе Националната Олимпиада по Информатика за ученици.
Както всяка година сили ще премерят състезатели от цяла България в няколко възрастови групи:
- Група A: 11-ти и 12-ти клас
- Група B: 9-ти и 10-ти клас
- Група C: 7-ми и 8-ми клас
- Група D: 6-ти клас
- Група E: 4-ти и 5-ти клас
Google #HashCode 2020
Публикувано на 13. Януари, 2020г.
В началото на годината стартира регистрацията за едно от най-интересните състезания за годината -
Google Hashcode!
В него трябва в рамките на няколко часа да напишете изкуствен интелект за даден проблем, който обикновено
е свързан с някой от продуктите, които Google разработват.
През миналите години управлявахме дронове, коли, разполагахме рутери и какво ли още не :) Виртуално де.
За разлика от повечето други (нестудентски) състезания, това е отборно, като можете да сформирате отбори между два и четири човека. Всъщност, май е единственото отборно "маратонско" състезание, за което се сещам.
Тази година квалификационният кръг ще се проведе на 20. Февруари (четвъртък) от 19:30 часа и ще има продължителност четири часа. В него последните години се включват все повече и повече отбори, така че конкуренцията е брутална. Но дори да не се класирате, все пак е фън :) Ако пък случайно се класирате в първите между 30 и 50 отбора ще се отправят към офиса на Google в Дъблин, където ще се проведе финалния кръг. Струва си да пробвате, нали?
За разлика от повечето други (нестудентски) състезания, това е отборно, като можете да сформирате отбори между два и четири човека. Всъщност, май е единственото отборно "маратонско" състезание, за което се сещам.
Тази година квалификационният кръг ще се проведе на 20. Февруари (четвъртък) от 19:30 часа и ще има продължителност четири часа. В него последните години се включват все повече и повече отбори, така че конкуренцията е брутална. Но дори да не се класирате, все пак е фън :) Ако пък случайно се класирате в първите между 30 и 50 отбора ще се отправят към офиса на Google в Дъблин, където ще се проведе финалния кръг. Струва си да пробвате, нали?
Softuniada 2020
Публикувано на 13. Януари, 2020г.
За пета година от Софтуерния Университет организират своето състезание Софтуниада,
което дава възможност ученици и студенти да премерят сили в две категории:
Предвидени са награди от организаторите, като голямата награда е платена екскурзия до Сан Франциско за една седмица! Не най-хубавият град на света, но пък меката на стартъпите и софтуера в момента :) Разбира се, ще има и малки материални награди, както и по 400 лева за победителите във всяка категория.
Вече тече регистрацията (до 1-ви Февруари), като предишни години местата се изчерпваха, така че побързайте да се регистрирате преди крайния срок!
- Състезателно Програмиране: 22. Февруари, 2020г.
- Уеб/Софтуерни Проекти: 23. Февруари, 2020г.
Предвидени са награди от организаторите, като голямата награда е платена екскурзия до Сан Франциско за една седмица! Не най-хубавият град на света, но пък меката на стартъпите и софтуера в момента :) Разбира се, ще има и малки материални награди, както и по 400 лева за победителите във всяка категория.
Вече тече регистрацията (до 1-ви Февруари), като предишни години местата се изчерпваха, така че побързайте да се регистрирате преди крайния срок!
Честита Нова Година!
Публикувано на 1. Януари, 2020г.
Честита нова 2020-та година! Официално все още не се води ново десетилетие (догодина...), но какво пък,
пак си е специален момент.
И тази година развитието на сайта е почти нулево - освен да обновявам предстоящите състезания и чат-пат да качвам по някоя новина за някое предстоящо състезание, няма почти нищо ново на сайта. Три теми стоят почти готови, но непубликувани от февруари месец - трябва да намеря някакво време да ги довърша, изчистя и публикувам. Ще видим кога ще се случи това :)
И тази година най-популярната страница беше тази с логическите задачи, следвана от тази със задачите от интервюта. На трето място е темата за Сложност на Алгоритми. Донякъде неочаквано, доста популярна е станала и страницата с The Jeff Dean Facts (доколкото видях е линкната в лекции от няколко чуждестранни университети). Go figure!
Развитието по системата action.informatika.bg е далеч по-активно, като тази година смених тестващата машина (вече се ползва истински сървър с два процесора Xeon със сумарно 16 ядра и 32 гигабайта памет). Също така почти изцяло пренаписах логиката на grader-а - вече се ползва Docker за изолация на решенията, като така системата е далеч по-сигурна (преди можеше да се четат, трият и променят тестовете на задачите, при достатъчно играчка от страна на състезателите). Все пак, Docker не е предвиден за такъв тип sandboxing и съответно има своите проблеми. В следствие на това, не е особено подходящ и скоро отново ще пренапиша поне sandbox частта -- което, за съжаление, отнема доста време и работа.
Откъм нови неща на системата в процес на разработка са няколко подобрения: добавяне на съобщения (които да мога да изпращам до конкретни потребители), вкарване на по-конкретни тагове на всяка задача (а не само категории), както и търсене по тях. Тези са частично написани и ми трябва още малко работа да ги довърша.
Последното, и най-exciting нещо, което съм планирал да добавя като следавщо са състезания! Това, обаче, също изисква доста работа от моя страна, та не очаквам да е готово преди февруари-март, а може би и по-късно.
Скоро ще пусна и нова игра, потенциално отново с награди! :)
И тази година развитието на сайта е почти нулево - освен да обновявам предстоящите състезания и чат-пат да качвам по някоя новина за някое предстоящо състезание, няма почти нищо ново на сайта. Три теми стоят почти готови, но непубликувани от февруари месец - трябва да намеря някакво време да ги довърша, изчистя и публикувам. Ще видим кога ще се случи това :)
И тази година най-популярната страница беше тази с логическите задачи, следвана от тази със задачите от интервюта. На трето място е темата за Сложност на Алгоритми. Донякъде неочаквано, доста популярна е станала и страницата с The Jeff Dean Facts (доколкото видях е линкната в лекции от няколко чуждестранни университети). Go figure!
Развитието по системата action.informatika.bg е далеч по-активно, като тази година смених тестващата машина (вече се ползва истински сървър с два процесора Xeon със сумарно 16 ядра и 32 гигабайта памет). Също така почти изцяло пренаписах логиката на grader-а - вече се ползва Docker за изолация на решенията, като така системата е далеч по-сигурна (преди можеше да се четат, трият и променят тестовете на задачите, при достатъчно играчка от страна на състезателите). Все пак, Docker не е предвиден за такъв тип sandboxing и съответно има своите проблеми. В следствие на това, не е особено подходящ и скоро отново ще пренапиша поне sandbox частта -- което, за съжаление, отнема доста време и работа.
Откъм нови неща на системата в процес на разработка са няколко подобрения: добавяне на съобщения (които да мога да изпращам до конкретни потребители), вкарване на по-конкретни тагове на всяка задача (а не само категории), както и търсене по тях. Тези са частично написани и ми трябва още малко работа да ги довърша.
Последното, и най-exciting нещо, което съм планирал да добавя като следавщо са състезания! Това, обаче, също изисква доста работа от моя страна, та не очаквам да е готово преди февруари-март, а може би и по-късно.
Скоро ще пусна и нова игра, потенциално отново с награди! :)
Турнир за Купата на Декана
Публикувано на 21. Ноември, 2019г.
На 1-ви Декември 2019г. (неделя) от 10:00 ще се проведе 10000(2)-тото издание на Турнира за Купата на Декана
(по информатика), организиран от Факултета по Математика и Информатика към Софийски Университет.
Както и предните години, ще има около десет задачи, които силно варират по сложност от много лесни до относително сложни такива. Тематиките ще са разнообразни, като стандартно включват Графи, Динамично Оптимиране, Вероятности, Двоично/Троично Търсене, Сортиране, Структури Данни, Геометрия и други. Задачи от миналите години можете да видите на страницата на ТЗКД.
Състезанието има присъствена форма (onsite) и неприсъствена (online). Присъствената е "официалният" турнир, в който за купата на декана се борят студентите в бакалавърски програми на Софийски Университет. Онлайн формата пък е отворена за всички останали - студенти от други университети, ученици, или просто хора, които обичат да програмират. Сложността на задачите е подходяща за ученици от C група нагоре (като се очаква да решите 3-4-5 задачи), докато най-добрите ученици от група А понякога успяват да решат всички задачи.
Традиция последните няколко години стана за първенците в състезанието да има предвидени награди. И тази година най-добрите в присъственото състезание ще бъдат наградени с парични награди от университета, а първенците в онлайн състезанието ще получат награди от авторите на задачите (тази година в нов състав).
Състезанието ще се проведе на платформата Hackerrank, като можете да се регистрирате на страницата на състезанието.
UPDATE:
Състезанието завърши, като победител в присъственото състезание и носител на купата на декана стана първокурсникът Петър Няголов, който реши 9 от 10-те задачи за малко под три часа. Тъй като и никой друг не успя да се справи с последната задача, така той стана първенец както в присъственото, така и в онлайн изданието на турнира! На второ място в присъственото състезание стана второкурсникът Петър Ангелов, който успя да реши 8 задачи. Също с 8 задачи и съвсем малко по-лошо наказателно време се класира и Иван Ганев, който оформи челната тройка.
В онлайн надпреварата първи се класира Георги Петков, ученик в Първа Частна Математическа Гимназия, като реши същия брой задачи (9), колкото и победителят, но имаше почти двойно по-лошо наказателно време.
Както и предните години, ще има около десет задачи, които силно варират по сложност от много лесни до относително сложни такива. Тематиките ще са разнообразни, като стандартно включват Графи, Динамично Оптимиране, Вероятности, Двоично/Троично Търсене, Сортиране, Структури Данни, Геометрия и други. Задачи от миналите години можете да видите на страницата на ТЗКД.
Състезанието има присъствена форма (onsite) и неприсъствена (online). Присъствената е "официалният" турнир, в който за купата на декана се борят студентите в бакалавърски програми на Софийски Университет. Онлайн формата пък е отворена за всички останали - студенти от други университети, ученици, или просто хора, които обичат да програмират. Сложността на задачите е подходяща за ученици от C група нагоре (като се очаква да решите 3-4-5 задачи), докато най-добрите ученици от група А понякога успяват да решат всички задачи.
Традиция последните няколко години стана за първенците в състезанието да има предвидени награди. И тази година най-добрите в присъственото състезание ще бъдат наградени с парични награди от университета, а първенците в онлайн състезанието ще получат награди от авторите на задачите (тази година в нов състав).
Състезанието ще се проведе на платформата Hackerrank, като можете да се регистрирате на страницата на състезанието.
UPDATE:
Състезанието завърши, като победител в присъственото състезание и носител на купата на декана стана първокурсникът Петър Няголов, който реши 9 от 10-те задачи за малко под три часа. Тъй като и никой друг не успя да се справи с последната задача, така той стана първенец както в присъственото, така и в онлайн изданието на турнира! На второ място в присъственото състезание стана второкурсникът Петър Ангелов, който успя да реши 8 задачи. Също с 8 задачи и съвсем малко по-лошо наказателно време се класира и Иван Ганев, който оформи челната тройка.
В онлайн надпреварата първи се класира Георги Петков, ученик в Първа Частна Математическа Гимназия, като реши същия брой задачи (9), колкото и победителят, но имаше почти двойно по-лошо наказателно време.
Страницата е посетена 446643 пъти.